luahan hati :D





ya ALLAH .
teguhkanlah imanku hanya padaMu !
peliharalha rasa rinduku hanya pada kekasihMU .
dan janganlah kau cemarkan rasa kasih dan sayangku
yang hanya pada Mama , Abah dan adeQ2 .

teman setia =D

Monday 24 February 2014

 
Assalamualaikum
Dikala malam menjelma. Disaat aku sukar melelapkan mata. Lalu aku terfikir sejenak. Apa yang aku mahukan dalam hidup yang penuh dugaan dan cabaran yang tak terhingga.
Allah seringkali menguji hambanya tanpa mengira rupa, harta, segala apa yang ada dalam diri setiap insan. Kadang aku terlintas adakah Allah juga akan menguji seorang insan yang sedang bercinta atas landasan yang salah juga turut di uji. Contohnya ujian cinta terlarang jarak jauh. Sedangkan cinta yang lahir tu belum di halalkan. Tapi bait bait cinta seringkali mengatakan semua itu ujian untuk sang kekasih dari yang maha Esa. Kadang aku sayu mengenangkan patah perkataan yang dituturkan oleh setiap khalifah muka bumi ini. Mungkin aku tiada hak untuk memberi pendapat dan pandangan aku jauh menyerong. Tapi ketahui lah, bila sang kekasih yang masih haram untuk bersama menpamerkan rasa sayang mereka terhadap pasangan. Luluh hati ini, mengapa terlalu mudah mengungkapkan? Sang remaja sekalian. Yakin pada Allah. Allah tahu yang terbaik untuk kita. Setiap apa yang terbaik pasti dipermudahkan perjalanannya. Jangan gusar dengan setiap dugaan dunia. Yang pasti Allah menjanjikan yang abadi di sana.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...