luahan hati :D





ya ALLAH .
teguhkanlah imanku hanya padaMu !
peliharalha rasa rinduku hanya pada kekasihMU .
dan janganlah kau cemarkan rasa kasih dan sayangku
yang hanya pada Mama , Abah dan adeQ2 .

teman setia =D

Monday 27 May 2013

pagi di ward 3.1


cerita apa untuk hari ini ? okay . bangun tidurr . say ALHAMDULILLAH . then bukak lah packet data , mana lah tahu orang perantauan ada hantar msg masa aku dibuai mimpi indahh . aleh aleh ada someone hantar wassep then cakap yang dia naik shift petang . sungguhh menghilangkan mood yang sangat colourfull for a day . tapi sebab msg dia je buat aku takde semangat nak naik ward . what reason yang girl tuhh bagi ? cuma penat seharian keluar. kalau macamtuhh aku punn nak gak teruskan penjelajahan aku dalam dunia tidur lena aku . tapi fikir lah yang kita ada tanggungjawab . try be the best untuk jalankan tanggungjawab macam tuhh . aku punn kalau pun aku bangun lambat . menapak lah seorang diri ke hospital tuhh asalkan kita berusaha . okay . nevermind lah pasal girl nihhh . beralih kepada suasana ward . aku cakap lah dengan rakan sekerja aku , yang aku rasa bahawasanya JM tersebut sama shift dengan kami . tah berapa kilo garam yang aku makan tah sampai masin kata kata aku tadi . memang si JM tuhh sama shift dengan aku , yang lucu pasal si JM nihh . dia sentiasa nak memerhati kami . kat mana kami berada , apa yang kami buat . dia fikir kami apa ? mata dia sangat penting . choiiiii . kacau moood jelah . sebab dia jugak lah kami disenda mencari potongan potongan hadith dan dalil ke muka pengadilan . sabar jelahhh . pengalaman hitam gituuuu .

bila muncul waktu doktor round lagi lahh takleh blaaa . ada ke patutnya cerita lah pasal patient . ni takkk . sibuk nak cerita pasal malaysia kalah badminton dengan negara lain lah . pasal otak haiwan lah . cerita pasal ikan paus lahh . pelik pelik je surgeon tuhh . asyik buat aku nak ketawa je sepanjang dia buat round dari katil 1st sampai katil last . habis hampir semua patients discaj . cayalahhhh . kalau aku ada kuasa veto macam dia , memang setiap patient tuuhh akan admit paling lama punn dua hari . baru lahh orang awam tak takut dengan hospital . nampak tak mainan emosi untuk orag dewasa . hahahaha . bila cepron dr mas buat dressing . sempat pulak aku tengok bulu mata si albert tuhh . puas aku bayang kann bulu mata tuhh serupa dengan haiwan apa . akhirnya aku berjaya ! macam gajahhh . sebab apa aku cakap macam tuhh ? sebab bulu mata dia macam jatuhh ke bawah . biarpunn muka dia macam kpop . tapi tak tertarik punn kat dia . poyo jeeee . teringat pulak kisah kami duduk dalam bilik doc . pastu si albert nihh cakap , itu bunyi sembahyang kann ? *sebab dia dengar azan  . aku punn mengIYAkan apa yang dia cakap . pastuhhh sibuk lah dia tanya tanya bila nak pergi sembahyang . kacau lah doktor nihhh ! geram gilaaa ! tapi aku buat takfaham jee bila dia tanya soalan tuhh . sebenarnya niat dia nak suruh aku keluar dann dia nak tidur kat dalam bilik tuhh . disebabkan shift aku lambat lagi . aku punn pergi solat zohor jam 1.30pm . gelak je aku bila kelat je muka dia sebab aku tekad untuk duduk dalam bilik tuhh . padan muka . maaf ye albert . HAHAHA . lepas nihh tak masuk dah ward tuhhh . only this time . this sem . and once . serioussssly macam macam kenangan kat dalam ward tuhh . dengan kakitangan ward lagi . 

alhamdulillah , tugasan aku tahun ni semakin hampir kepenghujungnya . minggu ni minggu last untuk segalanya . kawan kawan , beri orang lain pulak ye conduct group yeee . saya bukanlah seorang pemimpin yang berdedikasi . tapi segalanya memberi pengajaran yang bermakna walaupunn hanya jadi ketua kumpulan kecil untuk satu tahunn . semester # semakin ke penghujungnya . IN SYA ALLAH , tanggal 29 mei result bakal keluar . diiharap doa mengiringiku meniti kejayaan bersama rakan rakan . semester 4 sedang membukai pintu masuk buat kami :) assalamualaikum . 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...